5% از هر خریدت، میره تو کیف پولت! کافیه وارد حساب کاربریت بشی

رد کردن

چرا باید لباس زیر بپوشیم!؟ 11 مشکل مهم در استفاده نکردن از لباس زیر

چرا باید از لباس زیر استفاده کنیم!؟

حتما برای شما هم سوال شده است که اصلا چرا باید لباس زیر بپوشیم! فواید استفاده از شورت و سوتین چیست!؟ اما دانشمندان برای کمک به ما همیشه آماده هستند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که تصور می‌کنید، لباس زیر، فقط برای پوشش شما اختراع شده است! سخت در اشتباه هستید!.
در واقع استفاده از لباس زیر، شورت و سوتین، علاوه بر پوشش فواید زیادی را به همراه دارد که در این سری مطالب راهنمای انتخاب لباس زیر از مجله آموزشی لباس سکرت، به صورت کامل برایتان شرح داده شده است.

توجه داشته باشید که در فرهنگ لغت عامیانه، به کسی که بدون لباس زیر باشد اصطلاحا کماندویی گفته می‌شود.
بدون لباس زیر راه رفتن و زندگی کردن برای بعضی از افراد ناخوشایند است، در حالی که ممکن است برای برخی افراد لذت بخش بوده و جزئی از زندگی روزمره آنها باشد.

خرید لباس زیر
خرید جدیدترین انواع مدل لباس زیر

فواید پوشیدن شورت چیست؟

استفاده از انواع مدل شورت، فقط برای پوشش بدن نیست. در قسمت زیر، مهمترین فواید پوشیدن شورت را بخوانید و برای دوستان خود، بفرستید.

ایجاد لایه محافظ در برابر آلودگی های محیطی با پوشیدن شورت

شورت فانتزی 8043
خرید شورت فانتزی 8043 از فروشگاه لباس سکرت

یکی از دلایل بسیار مهم که باید شورت بپوشیدن، ایجاد لایه ای دفاعی برای جدا کردن نواحی تناسلی که حساس به عفونت هستند، در برابر عوامل بیماری زای محیطی است. برای همین توصیه می‌‍شود برای جلوگیری از ایجاد عفونت های قارچی در نواحی خصوصی بدن، از انواع مدل شورت نخی استفاده کنید.

خرید شورت زنانه
خرید بهترین انواع مدل شورت زنانه

مطالعه بیشتر: چرا نباید از شورت گیاهی استفاده کنیم؟! با خواص و عوارض و مشکلات پوستی شورت گیاهی آشنا شوید.

جلوگیری از آسیب به دستگاه تناسلی

شورت نخی پک دو عددی 8068
خرید شورت نخی پک دو عددی 8068 از لباس سکرت

یکی از مشکلاتی که با پوشیدن شورت، میتوان از آن جلوگیری کرد، ممانعت از آسیب به دستگاه تناسلی توسط سایش لباس های زبر است. بعضی از شلوار ها مانند شلوار های لی ضخیم، میتواند با ساییده شدن با پوست حساس اندام های خصوصی، آن ها را خراش داده و موجب عفونت شود. برای جلوگیری از این مسئله، بهتر است از انواع مدل شورت فانتزی و یا شورت اسلیپ، استفاده کنید.

خرید سوتین
خرید جدیدترین انواع مدل سوتین زنانه با قیمت ویژه

مطالعه بیشتر: لباس زیر مخصوص افراد حساس! چه مدل شورت هایی مناسب افراد حساس و مستعد عفونت است؟.

جلوگیری از ایجاد کثیف شدن لباس، ناشی از ترشحات طبیعی بدن

شورت فانتزی کبریتی 9274
خرید شورت فانتزی 9274 از فروشگاه لباس سکرت

در مطالب قبلی درباره آموزش انواع روش پاک کردن لکه از روی شورت، به صورت کامل، شرح دادیم. از بدن انسان، به صورت طبیعی ترشحاتی خارج می‌شود که میتواند سایر لباس هایتان را کثیف کند. این ترشحات، هم در آقایان و هم خانم ها، وجود دارد. یکی از دلایلی که باید شورت بپوشیم، جلوگیری از کثیف شدن لباس، ناشی از ترشحات طبیعی بدن است. پس برای رعایت بهداشت، بهتر است شورت بپوشید.

خرید شورت زنانه
خرید بهترین انواع مدل شورت زنانه

مطالعه بیشتر: بهترین جنس لباس زیر چیست و چه خصوصیاتی دارد؟!!.

تعویض راحت تر شورت به جای سایر لباس ها

متخصصین توصیه می‌کنند که هر دوازده ساعت و یا هر بیست و چهار ساعت یکبار، شورت خود را تعویض کنید تا از ابتلا به بیماری های واژینالی جلوگیری کنید. تعویض شورت بسیار راحت تر و کم هزینه تر از تعویض شلوار و شلوارک است.

شورت نخی پک 3 تایی 8008
خرید شورت نخی پک 3 تایی 8008 از فروشگاه لباس سکرت

مطالعه بیشتر: شورت پروتز دار چیست؟! انواع شورت پروتز دار و عوارض و فواید استفاده از آن ها.

استفاده از شورتکس، در دوران پریودی

شورتکس p645
خرید شورتکس p645 از لباس سکرت

یکی از کاربردی ترین انواع مدل شورت، که میتواند در دوران پریودی کمک زیادی به شما کند، شورتکس یا شورت پریودی است. این سبک از انواع مدل لباس زیر زنانه، با داشتن لایه های بیشتر، مانع از پخش شدن خون ناشی از پریودی به سایر لباس ها می‌شود. بهترین مدل های شورتکس را میتوانید در فروشگاه ها معتبری مانند لباس سکرت، مشاهده و خریداری کنید.

خرید شورتکس یا شورت پریودی
خرید جدیدترین انواع مدل شورتکس یا شورت پریودی

مطالعه بیشتر: شورت لامبادا چیست؟ فواید، کاربرد و عوارض انواع مدل شورت لامبادا.

چرا برخی افراد از پوشیدن لباس زیر فراری هستند!!؟

چرا باید لباس زیر بپوشیم
چرا برخی افراد از پوشیدن لباس زیر فراری هستند!!؟
  • تصور آزاد دهنده بودن زیرپوش ها : زندگی بدون لباس زیر یا کماندو بودن ممکن است احساس آزادی و راحتی زیادی را به شما القا کند، که تصور می‌کردید شاید به دلیل پوشیدن شورت و سوتین، این احساس شما محدود شده بود. همچنین فکر میکنید با کماندویی بودن، از پارچه های الاستیک و تحریک کننده آزاد خواهید شد! اما باید بدانید که استفاده نکردن از لباس زیر میتواند عوارض جانبی و منفی به همراه داشته باشد که در این مقاله برای شما شرح داده ایم.
  • ترس از نمایان شدن بخشی از لباس زیر : ما می‌دانیم که بعضی افراد، خطوط برجسته قابل رویت هنگام پوشیدن لباس زیر، برایشان خوشایند نیست. همچنین ممکن است به دلیل بیرون زدگی پارچه و مارک های شورت و سوتین، از استفاده این محصول خودداری کنند. البته این افراد میتوانند از لباس زیر لیزری مانند ست شورت سوتین فانتزی3120 استفاده کنند.
  • تنبلی! یکی از دلالیل استفاده نکردن از شورت و سوتین : یکی دیگر از دلایلی است که بعضی از افراد از پوشیدن شورت و سوتین (لباس زیر) خودداری می‌کنند؛ تنبلی است. متاسفانه این مسئله در تعداد محدودی از افراد وجود دارد که به دلیل تنبلی از زیر پوش استفاده نمی‌کنند. اما این افراد از عواقب کار خود خبر ندارند. در ادامه با مشکلاتی که پیش می‌آید آشنا خواهید شد.

با این حال ، به دلایلی ، چندین متخصص بهداشت همیشه توصیه کرده اند که از پوشیدن لباس زیر مناسب غافل نشوید، به خصوص از نوع راحت و دارای منافذ استاندارد این مدل لباس. بهترین انتخاب برای افرادی که هنگام پوشیدن زیر پوش ها احساس ناراحتی می‌کنند، لباس زیر نخی و گشاد است. سعی کنید لباس زیر خود را از فروشگاه لباس زیر معتبری مانند لباس سکرت خریداری کنید.

مسئله اصلی این است که شرایطی را مهیا کنید تا قسمت های خصوصی خود را با زیر پوش های مناسب بپوشانید تا هم اندام های خصوصی شما در معرض گردش هوا قرار گیرند و هم در راحتی و آسودگی باشند، بدون این که از هر گونه التهاب، عفونت مخمر، و یا جوشها رنج برده و یا دچار این مشکلات شوند. کماندو رفتن در هنگامی که لباس آزاد یا شلوارکی راحت بر تن دارید، می‌تواند گاهی اوقات عالی باشد.

خرید لباس خواب زنانه
خرید شیکترین و جدیدترین انواع مدل لباس خواب زنانه از برند لباس سکرت

مطالعه بیشتر: از چه سنی باید سوتین ببندیم!؟ خصوصیات مهم انتخاب اولین سوتین.

بدون لباس زیر بودن یا نبودن! کدام بهتر است!؟!

بدون لباس زیر بودن یا نبودن ! کدام بهتر است!؟!
دلایل اینکه چرا باید از لباس زیر استفاده کنیم.

شاید شما نمیدانید که عوارض جانبی استفاده نکردن از لباس زیر چیست. برای همین، هنوز قصد دارید به بدون شورت و سوتین راه رفتن ادامه دهید و زندگی بدون لباس زیر را تجربه کنید، ابتدا عوارض جانبی زیر را بخوانید. ما امیدواریم که شما پس از مطالعه این دلایل، درک واضحی از کماندو رفتن یا نرفتن داشته باشید. پس با این آموزش بسیار مهم همراه باشید.

استفاده نکردن از لباس زیر (شورت و سوتین) چه مشکلاتی را در پی دارد؟؟!

در اینجا 11 مشکل مهم که استفاده نکردن از لباس زیر باعث آن میشود را همراه با راه های پیشگیری از این مشکلات مطالعه بفرمایید :

1. عدم استفاده از شورت و سوتین، مشکلاتی را برای لباس ها در پی خواهد داشت

لباس زیر

مطمئن باشید، نپوشیدن شورت و سوتین برای شما مشکلاتی را در پی دارد. لباس زیر قرار است از بدن شما محافظت کند و لباس شما را نیز دست نخورده و تمیز نگه دارد. به عنوان مثال: ترشحات واژن در بین هر خانمی طبیعی است و ترشحات به طور طبیعی اسیدی است.

این ترشحات اندام های جنسی، در مردان نیز وجود دارد. لباسی که می‌پوشید، می‌تواند به دلیل ترشحات طبیعی که از بدن خارج میشود؛ کثیف شود و یا قسمتی از آن از بین برود. ممکن است شلوار خود را خیلی دوست داشته باشید و کم شدن عمر شلوار، قلب شما را آزار می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید کیفیت شلوار خود را افزایش دهید، لباس زیر مناسبی بپوشید که راحت و قابل تنفس باشد.

خرید لباس خواب مردانه
خرید لوکس ترین و شیکترین انواع مدل لباس خواب مردانه از برند لباس سکرت

2. اگر از شورت استفاده نکنید، پارچه خشن و شکننده لباس به اندام های شما آسیب می‌رساند

بافت سفت و خشن پارچه در صورتی که از لباس زیر استفاده نکرده باشید، میتواند به اندام های شما آسیب برساند.
بافت سفت و خشن پارچه در صورتی که از لباس زیر استفاده نکرده باشید، میتواند به اندام های شما آسیب برساند.

شاید همه هدف اصلی زیرپوش ها را می‌دانند. شورت و سوتین، از ناحیه حساس قسمتهای خصوصی شما در برابر پارچه های سفت و خشن محافظت میکند. هنگامی که لباس زیر می‌پوشید، از ساییده شدن پوست نواحی حساس اندام خصوصی شما پیشگیری میکند، در حالی که ممکن است لباس زیر پوست شما را مالش دهد و باعث خارش شده یا به دلیل زبری لباس؛ در پوست شما ایجاد پارگی شود.

همچنین ممکن است به دلیل جنس لباس های که پوشیده اید، این لباس ها در اصطکاک با پوست نواحی خصوصی شما باعث ایجاد حساسیت و ناراحتی در شما شود. این یکی از دلایلی است که در جواب چرا باید لباس زیر بپوشیم باید به آن پرداخت.

خرید لباس زیر
خرید جدیدترین انواع مدل لباس زیر

بادگیری بیشتر: بهترین جنس لباس زیر چیست و چه خصوصیاتی دارد؟!!.

3. پوشیدن لباس زیر، مانع از ایجاد لکه های پوستی به دلیل استفاده از لباس رنگی می‌شود

پوشیدن لباس زیر، مانع از ایجاد لکه های پوستی به دلیل استفاده از لباس رنگی می شود.
پوشیدن لباس زیر، مانع از ایجاد لکه های پوستی به دلیل استفاده از لباس رنگی می شود.

هرچه بپوشیم تا زمانی از پارچه های رنگ شده استفاده نکنیم، اهمیت ندارد. هنگامی که برخی از لباس های رنگ شده را میپوشید، به عنوان مثال بلوز و شلوار یا شلوارک و پارچه ضخیم لباس خواب، میتواند به پوست شما ساییده شده و آن را لک کند.

شاید این لکه موقتی است، اما ممکن است مواد شیمیایی رنگ باعث تحریک پوست و همچنین مناطق تحتانی شما شود. لکه ها میتوانند مسائل عظیمی را ایجاد کنند، به خصوص هنگامی که لباس های شما رنگ روشن هستند و شما در یک روز خاص، بیرون از خانه هستید.

این همیشه یک تصمیم هوشمندانه است که به دنبال لباس زیر جذب کننده رطوبت باشید، چرا که این یک مانع محافظ بین لباس و ترشحات واژن شما است که از آن محافظت میکند. بهترین مدل های لباس زیر را میتوانید در فروشگاه های معتبر مانند لباس سکرت با تخفیفات استثنایی خریداری کنید.

خرید شورت

4. افزایش خطر ابتلا به عفونت در صورت استفاده نکردن از لباس زیر!

افزایش خطر ابتلا به عفونت در صورت استفاده نکردن از لباس زیر!

رفتن بدون لباس زیر می تواند خطرات زیادی برای سلامتی شما ایجاد کند، جدا از اینکه احساس ناخوشایندی در شما باشد یا خیر. لایه محافظتی که توسط شورت و سوتین برای مناطق خصوصی خارجی فراهم می‌شود، به شما کمک می‌کند تا احساس ناراحتی نکنید و دچار پارگی و عفونت نشوید. در مورد عفونت واژن در این مقاله از مجله لباس زیر و لباس خواب بیشتر بخوانید.

یک منطقه مرطوب در نواحی پوست بدن، بهترین مکان برای رشد باکتری ها است

مناطق مرطوب مانند ناحیه تناسلی انسان به دلیل رطوبت خود مستعد رشد باکتری هستند. یک پارگی ساده در نواحی اندام خصوصی بدن انسان، احتمال عفونت را افزایش میدهد. دقت کنند که استفاده از شورت و سوتین باکیفیت می‌تواند مانع از این مشکل شود اما حتما باید طبق گفته پزشکان برای پیشگیری از این عفونت های واژینال، به صورت روزانه شورت های خود را عوض کنید.

5. با استفاده از لباس زیر، از بیماری FOLLICULITIS پیشگیری کنید

استفاده از لباس زیر مناسب می تواند از بیماری FOLLICULITIS پیشگیری کنید.

هنگامی که نسبت به قسمت های خصوصی خود بی احتیاط می‌شوید و از محافظت ناحیه واژن خود جلوگیری نمیکنید، یک مشکل پوستی به نام فولیکولیت (FOLLICULITIS) ایجاد میشود که باعث التهاب فولیکول مو از اندام های انسان خواهد شد. سایش و سوزش، به خاطر لباس تنگ می‌توانید شرایط بدتری را فراهم کند اگر تازه موهای ناحیه شرمگاهی خود را تراشیده باشید.

6. استفاده از سوتین از سینه های شما حمایت و محافظت می‌کند

شما برای محافظت و پشتیبانی از سینه های خود؛ نیاز به یک سوتین مناسب و با کیفیت دارید. پوشیدن لباس زیرهای مناسب، بدن شما را خوش فرم تر نشان می‌دهد و احساس شما را بسیار بهتر کرده و همچنین اعتماد به نفس شما را نیز افزایش میدهد. سوتین ها با حمایت و پشتیبانی از سینه، از آن در برابر افتادگی و یا آسیب رساندن به سینه جلوگیری میکنند. بهتر است از سوتین ورزشی یا سوتین لیفت دهنده برای فرم دهی بهتر به سینه ها استفاده کنید.

خرید سوتین
خرید جدیدترین انواع مدل سوتین زنانه با قیمت ویژه

در این زمینه بخوانید: سوتین مناسب افتادگی سینه؛ دلایل، ویژگی ها، عوارض، درمان.

7. جلوه بد استایل شما در صورت استفاده نکردن از شورت و سوتین

تصور کنید بدون لباس زیر در حال راه رفتن در بیرون هستید. در چنین حالی زیب شما خراب شده یا باز مانده است. هیچ چیز بدتر از این نیست که اندام های خصوصی شما اینچنین در معرض دید عمومی قرار بگیرد. با استفاده کردن از شورت و سوتین میتوانید اندام های خصوصی خود را به راحتی پوشش دهید. علاوه بر این، پوشیدن سوتین لیفت دهنده برند معروفی مانند لباس سکرت، استایل شما را چند برابر زیباتر می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله راهنمای انتخاب لباس زیر بر اساس فرم بدن ! (همراه با عکس) مراجعه کنید.

8. لباس زیر از میکرو بریدگی در نواحی واژن جلوگیری می‌کند

وقتی پارچه لباس شما به طور مداوم با پوست حساس واژن شما ساییده میشود، میکرو بریدگی در نواحی واژن (Micro-incisions in the vaginal area) ایجاد شده که به آن شکاف واژن می‌گویند. اگر مرتباً هنگام تمرین، کار در دفتر یا خارج از منزل بدون لباس زیر باشید! می‌توانید به پوست و قسمت اندام های جنسی آسیب جدی وارد کنید. زیرا پوست قسمت خصوصی شما بسیار حساس تلقی می‌شود و ممکن است به پوست و قسمت اندام های جنسی آسیب جدی وارد کنید.

شکاف ها و برشهای ریز در پوست لطیف اندام خصوصی، دردناک است و باید از آن با بهره گرفتن از شورت و سوتین محافظت شود.

9. پوشیدن شورت در زمان عادت ماهانه، از شما محافظت می‌کند.

فرقی نمی‌کند که از نوار بهداشتی، تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده می‌کنید، ما خانم ها، هرگز نمیدانیم که در طول دوره قاعدگی، چه زمانی خونریزی خواهیم داشت و چقدر خونریزی شدید خواهد بود، به خصوص کسانی که به طور ناگهانی پریود میشوند. برای محافظت بیشتر از لکه خونی که می‌تواند به لباس شما منتقل شود، لباس زیر نقش اساسی دارد. لکه های ناشی از جریان شدید میتواند لباس های شما را خراب کند، به ویژه هنگامی که بیرون هستید. استفاده از شورتکس یا شورت عادت ماهانه، می‌تواند به شما کمک شایانی کند و آرامش شما را در زمان عادت ماهانه افزایش دهد.

خرید شورتکس یا شورت پریودی
خرید جدیدترین انواع مدل شورتکس یا شورت پریودی

10. لباس زیر از پخش بوی نامطبوع اندام های خصوصی شما پیشگیری می‌کند

لباس زیر از پخش بوی نامطبوع اندام های خصوصی شما پیشگیری می کند

همان طور که گفته شد، ترشحات یا مایع واژن به طور طبیعی ترشح می‌شود و می‌تواند بر روی شلوار جذاب شما لکه ایجاد کرده و بوی نامطبوع ساطع کند.

اگر به نوعی اختلال مبتلا هستید، میزان بو از اندام های خصوصی بدن شما بدتر می‌شود و نشان دهنده زمان تغییر لباس است. اگر لباس زیر را نپوشیده اید و بوی نامطبوع می‌گیرید، تعجب نکنید زیرا این امر به دلیل تصمیم شما برای کماندو راه رفتن است! لباس زیر، از پخش بوی نامطبوع اندام های خصوصی شما پیشگیری می‌کند.

11. استفاده نکردن از لباس زیر، شستشوی بیشتر لباس ها را در پی دارد

استفاده نکردن از لباس زیر مساوی با شستشوی بیشتر لباس ها

هرچه بیشتر بدون لباس زیر باشید؛ باید لباس های خود را بیشتر بشویید. ممکن است سه بار در روز یا حتی بیشتر باشد. کماندو رفتن (بدون شورت و سوتین بودن) می‌تواند با استفاده از آب فراوان و همچنین تجزیه پارچه گران قیمت، میزان کار با لباسشویی شما را افزایش دهد. صادقانه بگویم، بسیاری از ما شلوار جین را به طور منظم یا سه بار در روز نمیشویم، با این حال پوشیدن لباس زیر شما را مجبور به شستن مکرر آنها نمیکند.

چرا باید لباس زیر بپوشید؟ زیرا استفاده از لباس زیر مانع از گسترش ترشجات اندام خصوصی به سایر پوشاک مانند لباس خواب خواهد شد.

خرید لباس خواب

مضرات پوشیدن شورت برای مردان چیست؟

باید بگویم که تمام مواردی که در بالا گفته شد برای آقایان نیز صادق است. مضرات پوشیدن شورت برای مردان هم همانند خانم ها یکسان است. اما آقایان باید توجه داشته باشند که هرگز از شورت مردانه تنگ استفاده نکنند.
استفاده کردن از شورت مردانه تنگ، یکی از عوامل ایجاد ناباروری در مردان است. همچنین توصیه میکنیم از پوشیدن شورت گیاهی پرهیز کنید.

اکنون شما می‌توانید با توجه به حقایق مهم گفته شده در مورد اینکه چرا باید لباس زیر بپوشیم ! تصمیم بگیرد. آیا استفاده از شورت و سوتین برای شما مفید است یا خیر! با در نظر گرفتن واقعیت های گفته شده در بالای این مقاله از لباس سکرت، تصمیم بگیرید که کدام روش را انتخاب کنید!. بدون لباس زیر بودن برای شما عواقبی در پی دارد که همه آن ها را بیان کردیم اما شما همیشه حق انتخاب دارید. لطفا در قسمت کامنت نظرات و تجربیات مفید خود را بیان کنید تا دانش شما به دیگران نیز منتقل شود.

فواید پوشیدن شورت چیست؟

یکی از مشکلاتی که با پوشیدن شورت، میتوان از آن جلوگیری کرد، ممانعت از آسیب به دستگاه تناسلی توسط سایش لباس های زبر است. بعضی از شلوار ها مانند شلوار های لی ضخیم، میتواند با ساییده شدن با پوست حساس اندام های خصوصی، آن ها را خراش داده و موجب عفونت شود

استفاده از شورتکس، در دوران پریودی

یکی از کاربردی ترین انواع مدل شورت، که میتواند در دوران پریودی کمک زیادی به شما کند، شورتکس یا شورت پریودی است. این سبک از انواع مدل لباس زیر زنانه، با داشتن لایه های بیشتر، مانع از پخش شدن خون ناشی از پریودی به سایر لباس ها می‌شود.

 

جدیدترین محصولات لباس زیر

-29%
-20%
-25%
-6%
-25%
-21%
-22%
-24%
-31%
-25%
 

جدیدترین محصولات لباس خواب

-14%
-14%
-14%
-12%
-20%
-11%
-11%
-7%
-9%
-4%
-16%

One thought on “چرا باید لباس زیر بپوشیم!؟ 11 مشکل مهم در استفاده نکردن از لباس زیر

  1. اشتراک ها: عفونت واژن؛ عوامل بیماری، پیشگری، درمان - فروشگاه لباس خواب و لباس زیر، لباس سکرت

  2. dr.karimi میگوید:

    ما زن ها نمیتونم بدون لباس زیر باشیم. ترشحات طبیعی واژن ممکنه لباس های دیگمون رو آلوده کنه و کثیفیش یک طرف ، بهداشت خودمونم هم هست که اگر رعایت نکنیم دچار عفونت های واژن میشیم. حتما از شورت استفاده کنید و ترجیحا هر 12 ساعت یک بار اون ها رو تعویض کنید

  3. هدیکا میگوید:

    من اصلا نمیتونم تصورشم کنم که بدون لباس زیر باشم! جدا از عادت کردنم خوب ادم به صورت طبیعی ترشحاتی داره که بهتره با شورت اونها رو کنترل کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *