5% از هر خریدت، میره تو کیف پولت! کافیه وارد حساب کاربریت بشی

رد کردن

فرق بین لباس شب و لباس خواب چیست!؟

تفاوت لباس خواب با لباس شب

لباس خواب و لباس شب، دو سبک از محبوب ترین انواع لباس زنانه هستند که تفاوت های زیادی با هم دارند. آیا شما فرق بین لباس شب و لباس خواب می‌دانید؟ آیا آنچه تصور می‌شود که لباس خواب همان لباس شب است، درست است؟
در این سری از مطالب آموزشی راهنما انتخاب لباس خواب و راهنمای انتخاب لباس زیر از مجله آموزشی لباس سکرت، انواع تفاوت ها و شباهت های لباس شب و لباس خواب را توضیح خواهیم داد.

خرید لباس زیر
خرید جدیدترین انواع مدل لباس زیر

آیا لباس شب و لباس خواب، هر دو یک مدل لباس است؟

لباس خواب و لباس شب چه تفاوتی دارد!
برای درک تفاوت بین لباس خواب و لباس شب ابتدا انواع و هدف استفاده از آن ها را بشناسید.

در مطالب قبلی، درمورد 5 دلیل که استفاده از لباس خواب باعث افزایش کیفیت خواب می شود و همچنین چرا باید لباس خواب بپوشیم؟ را توضیح دادیم. لباس خواب، در ابتدا توسط اشراف و ثروتمندان جامعه استفاده می‌شد. اما به مرور و با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از لباس راحتی خواب توسط افراد عادی جامعه نیز فراهم شد.

از لباس شب برای مهمانی های خاص استفاده می کنند
نمونه ای از لباس شب Evening gown

لباس شب، نیز همانند لباس خواب، توسط ثروتمندان، برای استفاده در مهمانی ها و مد و استایل زیباتر و جذاب تر، طراحی شد. اما این دو تفاوت های زیادی دارند که در ادامه آن ها را توضیج داده ایم.

خرید لباس خواب زنانه
خرید شیکترین و جدیدترین انواع مدل لباس خواب زنانه از برند لباس سکرت

درباره لباس خواب بدانید: روبدوشامبر چیست؟! راهنمای انتخاب، انواع جنس، فواید و ویژگی های روبدوشامبر که باید بدانید!(همراه با ویدیو).

لباس شب چیست؟

همانطور که می دانید هر لباسی برای هدف و نیاز خاصی از انسان ها، طراحی و تولید شده است. اما مهمترین فاکتور مشترک در تمام انسان ها؛ زیبایی است. لباس شب؛ سبکی از لباس زنانه فانتزی است که عموما برای مهمانی های شبانه خاص، استفاده می شود.

مهمترین خصوصیات آن شامل؛ زیبایی، فانتزی بودن، استفاده و ترکیب انواع پارچه ها(ساتن ابریشم، گیپور و تور و…) است. البته این باور در ایران به این صورت شکل گرفته و در دنیا ترند لباس شب؛ به لباس های راحتی گفته می شود که در زمان استراحت از آن ها استفاده می کنند.

خرید سوتین
خرید جدیدترین انواع مدل سوتین زنانه با قیمت ویژه

مطالعه بیشتر: 8 مورد از فواید کلاه خواب! چرا باید از کلاه خواب استفاده کنیم؟!.

در زمان خرید لباس شب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همیشه میهمانی رفتن برای خانم ها از اهمیت زیادی برخوردار است. به گونه ای که سعی دارند با پوشش های مختلف؛ مانند ستاره ای در مجلس، بدرخشند. البته برای ستاره بودن می بایست به موارد زیادی دقت کرد تا سبب شود شما یک لباس شیک و بسیار جذاب داشته باشید.

مدلی از لباس شب مناسب مهمانی
خانم ها عاشق زیبایی هستند . یکی از بهترین سبک های لباس برای زیباتر نشان ادن شما و اندامتان؛ لباس شب است.
  • اندام (اندام شما؛ مهمترین فاکتور در انتخاب لباس شب است)

یکی از نکاتی که در زمان انتخاب لباس شب(Evening gown) از اهمیت زیادی برخوردار است؛ توجه به فرم بدن و اندام می باشد. اگر شما با تمامی زوایای بدن معایب و مزایای آن آشنا باشید؛ می توانید بهترین لباس شب را انتخاب کنید تا بتوان با استفاده از آن معایب و نقص های بدن را پوشاند و با نمایش نقاط قوت اندام، زیبا خاصی به فرم بدن داد. توجه به فرم بدن و اندام سبب شده که طراحان بزرگ در سراسر دنیا مدل های متفاوتی از لباس شب را طراحی و به مزون ها ارائه کنند.

تاپ و شلوارک مدل victoria764
تاپ و شلوارک مدل victoria764؛ از جمله لباس شب های امروزه که از تنوع رنگ و طرح زیادی برخوردار است.

خرید سوتین
خرید جدیدترین انواع مدل سوتین زنانه با قیمت ویژه

  •  تنوع طرح و رنگ:

از دیگر نکاتی که می تواند در زمان انتخاب لباس شب اهمیت زیادی داشته باشد، طرح و رنگ آن است. شما نمی توانید آن را بدون برنامه ریزی قبلی و به صورت اتفاقی انتخاب نمایید، چرا که در زمان انتخاب رنگ لباس می بایست به رنگ پوست و موی خود دقت کنید. همچنین از عوامل موثر در انتخاب رنگ لباس می تواند اندام خانم ها اشاره کرد، به طور کلی از اساسی ‌ترین فرق بین لباس شب و لباس خواب طرح و رنگ آن است. معمولا در انتخاب رنگ لباس شب می‌بایست اصول و استانداردی را رعایت کرد و این در حالی است که در انتخاب رنگ لباس خواب هیچ محدودیتی وجود ندارد. رنگ لباس شب در نحوه آرایش و مدل مو خانم ها نیز تاثیر زیادی خواهد داشت البته آن ها می توانند بر اساس تیپ و استایل مورد نظر طرح و رنگ لباس را انتخاب نمایند.

تاثیر رنگ در لباس شب
طرح و رنگ لباس چه در مهمانی باشید و چه درخانه و استراحت تاثیر بسیار زیادی در سلامتی شما دارد.
  • نوع میهمانی

از عوامل موثر در انتخاب لباس شب می توان به سبک مهمانی دعوت شده اشاره کرد. شما نمی توانید در مهمانی های کلاسیک با لباس های فشن و فانتزی وارد شوید تا به این طریق خود نمایی کنید، چرا تنها تاثیرات منفی خواهد داشت. پس اگر به دنبال یک لباس شب مناسب برای مهمانی آتی هستید لازم است که از پیش با نحوه پوشش میهمان های دیگر و همچنین سبک مهمانی آشنایی کامل پیدا کنید، تا بتوان با انتخابی درست همچون ستاره بدرخشید و این یکی از مهم ترین دلایل ایجاد فرق بین لباس شب و لباس خواب است چرا که نوع پوشش در حین خواب تنها به سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

لباس شب 1
لباس مناسب مهمانی برای شما

توجه داشته باشید که باید در زیر لباس شب از لباس زیر های مخصوص استفاده کنید. در مقاله انواع سوتین و کاربرد آنها به شما آموزش داده ایم که چه نوع لباس زیری برای شما مناسب تر است و در زیر لباس های مجلسی باید از چه نوع سوتینی استفاده کنید.

خرید شورت زنانه
خرید بهترین انواع مدل شورت زنانه

  • تعادل سن و سبک در انتخاب لباس

با توجه به اینکه خانم ها مجاز هستند لباس مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری کنند اما یکی از عوامل موثری که در نوع پوشش آنها تاثیر زیادی دارد انتخاب لباس بر اساس سن می باشد. بدون شک سن و سال تاثیر زیادی در انتخاب طرح و رنگ لباس شب خواهد داشت به عنوان مثال پوشیدن لباسهای خیلی رسمی با رنگ های تیره برای خانم‌ های جوان مناسب نیست چرا به سن آنها را بیشتر بیش از آنچه که هست نشان می‌دهد.همچنین لباس های کاملا عروسکی و دخترانه به خانم های مسن و میان سال اصلا پیشنهاد نمی شود. در این مبحث فرق بین لباس شب و لباس خواب مشخص می‌شود چرا که خانم‌ها در همه سن‌و سال می‌تواند هرگونه لباس خوابی را برای خود انتخاب نمایید اما در خرید لباس شب محدودیت‌های وجود دارد.

بهتر است لباس خود را بر اساس میزان سن خود انتخاب کنید.
سبکی از لباس را انتخاب کنید که با سن شما متناسب باشد.
  • پارچه لباس شب

از دیگر عواملی که سبب ایجاد فرق بین لباس شب و لباس خواب می شود جنس پارچه انتخابی در تهیه و تولید آن است، معمولاً محدودیتی برای انتخاب پارچه وجود ندارد و خانم‌ها می‌توانند بر اساس سلیقه و راحتی خود پارچه مورد نظر را با هر رنگی انتخاب کند. این در حالی است که معمولاً لباس های خواب از جنس ساتن یا گیپور هستند. به علاوه برای تهیه برخی لباس های شب نیاز به استفاده از پارچه های مخصوص می باشد تا بتوان مدل مورد نظر را طراحی و دوخت اما برای تهیه لباس خواب از مدل‌ های خیلی پیچیده استفاده نمی‌شود و معمولاً زیبایی و راحتی آن به طور یکسان تاثیر گذار هستند.

  • انتخاب لباس شب رسمی و پوشیده

برای انتخاب لباس شب توجه به زمان و فصل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. نمی توانید لباس های تهیه شده از پارچه های کتان و پشم را در روزهای گرم تابستانی بپوشید همچنین از لباس های حریر در فصل زمستان مخصوصاً در محیط‌های باز نمی توانید استفاده کنید پس در نهایت برای خرید یک لباس شب مناسب لازم است علاوه بر موارد فوق به زمان و نوع مدل متناسب با زمان برگزاری مهمانی توجه کرد. این در حالی است که برای انتخاب مدل لباس خواب هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید هر مدل از لباسهای خواب را در تمامی فصول سال استفاده کنید، پس نوع مدل لباس یکی از فرق بین لباس شب و لباس خواب می باشد. حتما در زیر لباس شب خود؛ سوتین و شورت مناسب استفاده کنید تا بهترین استایل را داشته باشید. در اینجا همه مدل های شورت و سوتین که مناسب استفاده در زیر این لباس است را مشاهده خواهید کرد.

طراحی و دیزاین لباس خواب به چه صورتی می باشد؟

آرامش در خواب از مهمترین دلایلی است که خانم ها را وادار به خرید لباس های خواب راحتی می کند. در گذشته لباس های خواب به بلوز شلوار های گشاد یا پیراهن های بلند خلاصه می شد که تنها راحت بودن را برای شما به ارمغان می آورند. اما امروزه خانم ها علاقمند هستند که حتی در زمان خواب نیز دارای تیپ و استایل شیک و جذاب باشند و همین امر سبب شده که طراحان بزرگ در صدد تهیه و طراحی لباس خواب زیبا باشند که البته برای طراحی یک لباس فوق‌العاده می‌بایست نکات زیادی را رعایت کرد.

خرید لباس زیر
خرید جدیدترین انواع مدل لباس زیر

جنس پارچه

از مهمترین مواردی که در تهیه لباس خواب می بایست به آن توجه زیادی داشت، جنس پارچه است. معمولاً لباس های خواب امروزی از ساتن و ابریشم تهیه و برای تزئین آن از گیپور نرم استفاده می شود تا در زمان خواب آرامش را برای شما به ارمغان آورد. سعی کنید از لباس خواب های پشمی و اکرلیک استفاده نکنید، چرا که با داشتن بافت زبر و ضخیم علاوه بر هم زدن خواب سبب ایجاد خارش در بخش های مختلف بدن می شود.

ساتن ابریشم مناسب ترین جنس لباس خواب است.
بهترین جنس لباس خواب؛ ساتن ابریشم است.

انتخاب نامناسب جنس لباس خواب

همچنین در انتخاب لباس خواب جنس نایلون و پلاستیک نیز تجدید نظر کنید، این جنس ممکن است با داشتن جنس براق و درخشنده زیبایی و جلوه خاصی به لباس خواب بدهد اما در فصل زمستان و تابستان با وجود سرما و گرمای زیاد هیچگاه اجازه خواب راحت را به شما نمی دهد. پس سعی کنید از مدل های جنس ساتن ابریشم و نخ کامل استفاده کنید که علاوه بر نرمی، خنکی را نیز برای شما به ارمغان آورد.

خرید لباس زیر
خرید جدیدترین انواع مدل لباس زیر

تنوع طرح و مدل لباس خواب

در تهیه جدید ترین لباس های خواب زنانه معمولاً از مدل های کوتاه و باز استفاده می‌ شود که جذابیت ویژه ای به آنها می‌دهد، شاید بتوان این نکته را فرق بین لباس شب و لباس خواب عنوان کرد. چرا که در تهیه مدل های لباس شب محدودیتی برای تنوع مدل وجود دارد، این در حالی است که لباس خواب از انواع مدل های فانتزی و باز استفاده می کند. همین امر سبب شده که طراحان در زمینه طراحی و تولید انواع لباس خواب با خلاقیت بیشتری عمل نمایند و در نهایت فروش بیشتری از مدل های خاص آن داشته باشند.

بلوز وشلوار زنانه مدل victoria656
بلوز و شلوار خواب زنانه، نمونه ای از محبوب ترین سبک لباس خواب
  • سایز لباس

از مهم‌ترین مواردی که در زمان خرید لباس خواب باید مورد توجه قرار بگیرد اندازه آن است. با توجه به اینکه شما این لباس را در زمان خواب و استراحت می پوشید پس لازم است که اندازه آن متناسب با اندام شما باشد یعنی نمی توانید برای جذاب بودن لباس از سایز کوچک آن استفاده کنید چرا که ممکن است سبب پارگی شود، به علاوه در زمان خواب حس ناخوشایندی را برای شما به بار می آورد. فرق بین لباس شب و لباس خواب در این است که می توانید با استفاده از گن سایز خود را کمتر کنید و لباس شب قبلی شما متناسب با اندام امروز باشد، البته چون این لباس را چند ساعت در چند ماه می پوشید می توانید با تنگی و فشار گن کنار بیایید این در حالی است که از لباس خواب در زمان استراحت و برای حدود ۸ یا ۹ ساعت در طول روز مورد استفاده قرار می گیرد و پس بهتر است لباس خواب متناسب با سایز شما باشد.

لباس خواب بچه گانه لباس سکرت مدل victoria333
سایز لباس بسیار مهم است به صورت مثال؛ سایز لباس خواب بچه گانه، مهمترین فاکتور در انتخاب لباس است.
  • رنگ های جیغ برای لباس خواب
روبدوشامبر برند لباس سکرت مدل victoria222
  • طرح و رنگ لباس خواب

معمولا خانم ها در زمان انتخاب لباس خواب سعی دارند از رنگ های استفاده کنند که جذابیت بیشتری داشته باشد. آنها هیچگاه به سمت رنگ های خاکستری یا قهوه‌ای نخواهند رفت، چرا که در روانشناسی رنگ ها این دو در دسته رنگ‌های کسل کننده قرار دارند و سبب برهم زدن آرامش در خواب می شود. این در حالی است که برخی لباس های شب به رنگ خاکستری قهوه‌ای و تناژ های مختلف ان هستند در نهایت زیبایی بر روی اندام بانوان جای می گیرند پس می‌توان گفت که فرق بین لباس شب و لباس خواب در طرح و رنگ آن نیز می باشد.

خرید لباس زیر
خرید جدیدترین انواع مدل لباس زیر

 فرق بین لباس شب و لباس خواب در چیست؟

لباس خواب نخی

همانطور که عنوان شد عواملی زیادی سبب تفاوت این دو می باشند که هر یک به نوبه خود تاثیر زیادی در لباس زنانه خواهد داشت. ممکن است رنگی که برای لباس شب انتخاب نموده اید به هیچ عنوان متناسب در تهیه لباس خواب نباشد و یا محدودیت های پوششی در انتخاب لباس شب داشته باشید این در حالی است که می توانید تمامی مدل های فانتزی را روی پارچه ای که برای لباس خواب نخی خریده اید پیاده سازی کنید.

خرید سوتین
خرید جدیدترین انواع مدل سوتین زنانه با قیمت ویژه

لباس شب و لباس خواب چه فرق دیگری باهم دارند؟

از دیگر عواملی که سبب ایجاد فرق بین لباس شب و لباس خواب می باشند انتخاب جنس پارچه است. برای تهیه لباس خواب معمولا از پارچه های نازک مانند گیپور و حریر و از پارچه های ضخیم مانند ساتن و ابریشم استفاده می شود و تغیرات آب و هوایی نیز تاثیری بر انتخاب خانم ها نخواهد داشت. این در حالی است که در زمان انتخاب لباس برای میهمانی حتما باید شرایط آب و هوایی را در نظر داشت و برای فصول سرد سال از پارچه های پشمی و گرم برای محیط های باز استفاده نمود.

تفاوت رنگ لباس خواب و لباس شب چگونه است؟

لباس خواب ترک

انتخاب رنگ نیز از دیگر عوامل موثر در ایجاد فرق بین لباس شب و لباس خواب است، معمولا خانم ها برای لباس های خواب از رنگ های جیغ و جذاب استفاده می کنند و کمتر به سراغ تناژ رنگی سرد و ملایم می روند این در حالی است که برای انتخاب رنگ لباس شب توجه به رنگ پوست و مو از اهمیت زیادی برخوردار است و معمولا رنگ های ملایم تر طرفداران بیشتری دارد.

از این که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید سپاس گزاریم، امید بر آن است که مطالب فوق اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار گذاشته باشد.

نظر شما چیست؟

بنظر شما چه نوع لباس شب یا لباس خوابی را انتخاب می کنید!؟ تجربه های خود را در خرید و استفاده از این دو نوع لباس در قسمت زیر بیان کنید

خرید شورت زنانه
خرید بهترین انواع مدل شورت زنانه

 

جدیدترین محصولات لباس زیر

-6%
-21%
-17%
-18%
-22%
-16%
-16%
-16%
-12%
-23%
-23%
-14%
 

جدیدترین محصولات لباس خواب

-5%
-14%
-14%
-10%
-12%
-13%
-7%
-10%
-14%
-10%
-11%

One thought on “فرق بین لباس شب و لباس خواب چیست!؟

  1. بدون نام میگوید:

    لباس خواب برای خواب طراحی شده و سبک اون راحتی است
    ولی لباس شب برای مهمانی ها و عروسی ها و یا مجالس هستش.

    • مریم میگوید:

      شما مردا هییچیی از لباس نمیدونین دوست گرامی . مردا فرق صورتی با سرخابی رو هنوز نمی دونن

      • رضا احمدینژاد میگوید:

        بهتره فراموش نکنید که بهترین طراحا و دیزاینر های دنبا مردا بودن. شمام بهتره با این حرفا خودتون رو گول نزنین و همه رو با یه چشم نبینین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *